Arbeidspakke 6
-
Rädda torsken – död eller levande
CATCH Erfaringer/Utfordringer
Effekt av ulike pakkegasser på forringende bakterier ved modifisert atmosfærepakking (MAP) av levendelagret torsk
Differences in harvesting and marketing strategies between Iceland and Norway
CATCH: Markedsorienterte og bærekraftige verdikjeder basert på levendelagret torsk
The influence of visual and informational packaging attributes on consumer choice of fresh fish in Norway
The Value of Product Attributes, Brands and Private Labels: An Analysis of Frozen Seafood in Germany
Benefit based segmentation of Norwegian seafood consumers: The inclusion of salient packaging variables
Packaging challenges and solutions with focus on fish
Sustainable seafood from aquaculture and wild fisheries: Insights from a discrete choice experiment in northern Germany
Hvordan påvirker pakningselementer forbrukeropplevelser og kjøpsintensjon til eksklusiv fersk torsk
Interdisciplinary Research: Good on paper, but how good do we need to be in practice?
Økonomisk organisering og førstehåndsmarkedet
Sjømatnæringa som global næring – drivkrefter, utviklingstrekk og framtidige muligheter
Sustained competitive advantage based on high quality input
Fangsbasert akvakultur torsk – erfaringer og økonomi
Torskeprogrammet – anbefalinger og forslag til tiltak
Førstehåndsmarkedet
Skrei og mølje; naturens merkevare
Verdikjedetenkning
CATCH – optimalt verdipotensial for fangstbasert akvakultur
CO2 tar fiskebakteriene. Tilførsel av CO2 kan få ferskpakket fisk til å holde seg fersk lenger.
Kan vi få 40 kroner kiloet for norsk torsk?
CATCH
Kompetansefortrinn på Island
Strukturutviklingen i torsketrål- og ringnotflåten
Capture based aquaculture for cod: The CATCH project
Capture based aquaculture on Arctic cod – state of the art
Levendelagring av villfanget fisk
Strategisk næringsøkonomisk analyse i marin sektor
Konferansebidrag og faglig presentasjon
International Food Marketing Research Symposium - 13.06.16 - 14.06.16
Tidsskriftspublikasjon
Fiskeribladet Fiskaren - 2016
Rapport/avhandling
UiT - Norges arktiske universitet Tromsø - 2016
Journal of Agricultural Economics ( ISSN 0021-857X) - 2016
Seminar på Gøteborgs Universitet - 22.04.16
Nor-Fishing - 2016
Sjømatseminar 2016; Skjervøy, 2016-09-06 - 2016 - 2016
FoU-samling levendefangst, levendelagring og produksjon av levendefanget råstoff 2015; Tromsø, 2015-12-02 - 2015-12-022015 - 2015
Programstyremøte Bionærprogrammet; Tromsø, 2015-11-28 - 2015-11-292015 - 2015
Bionærs læringsarena; , 2015-11-23 - 2015-11-232015 - 2015
Fiskeri- og havbrukskonferanse; Alta, 2014-11-11 - 2014-11-122014 - 2014
Morgenseminar NFD; Oslo, 2015-06-17 - 2015-06-172015 - 2015
Conference lecture and academic presentation
Foredrag for en delegasjon fra Singapore; Tromsø, 2016-10-13 - 2016 - 2016
Meeting with Bord Iascaigh Mhara / Irish Sea Fisheries Board; Nofima, Ås, 2016-10-28 - 2016 - 2016
Journal publication
Marine Policy2015 - 2015
"Topp kvalitet på dagsorden" - NOR-Fishing 2016; Trondheim, 2016-08-16 - 2016 - 2016
Foredrag for Findus; Tromsø, 2015-06-18 - 2015 - 2015
Dialogmøte i CATCH; Tromsø, 2015-05-15 - 2015 - 2015
Fangstbasert akvakultur; Tromsø, 2015-12-02 - 2015-12-032015 - 2015
Årsmøte i CATCH; , 2016-06-02 - 2016 - 2016
International Food Marketing Research Symposium; Bologna, 2016-06-13 - 2016-06-142016 - 2016
Dagens næringsliv2016 - 2016
Ås: NMBU 2015 - 2015
Fagsamling i CRISP; , 2016-09-13 - 2016 - 2016
Miniseminar for Nærings- og fiskeridepartementet (NFD); Oslo, 2015-03-18 - 2015 - 2015
Styringsgruppemøte i Torskeprogrammet; Tromsø, 2015-09-08 - 2015 - 2015
Forelesningsserie ved Norges Fiskerihøgskole, UiT Norges Arktiske Universitet, vår 2015; Tromsø, 2015-04-15 - 2015 - 2015
FOU-kurs for ledere i sjømatnæringen; Tromsø, 2015-05-06 - 2015 - 2015
Foredrag holdt for Ekspertutvalget for førstehåndsomsetning, NFD; Oslo, 2016-09-28 - 2016 - 2016
Styringsgruppemøte i Torskeprogrammet; Tromsø, 2015-02-09 - 2015 - 2015
Økonomisk fiskeriforskning: Ledelse, marked, økonomi2015 - 2015
46th WEFTA conference; Split, 2016-10-12 - 2016-10-142016 - 2016